OBJECTIUS TEMPORADA 2011: Mitja marató Barcelona / Mitja marató Maresme / Curses 10 km / Triatló Sprint Mataró / Núria - Queralt 100 km / Matagalls-Montserrat / Burriac Atac / Mitja marató Mataró
.

dilluns, 15 de novembre del 2010

Bon resultat al Clot, amb sabor agredolç

Efectivament sembla que no pot sortir una cursa perfecte. Ahir al Clot s'hi va acostar però va sorgir un problema nou, que encara no havia tingut.
Arribava bé físicament gràcies al planning que estic portant a terme aquestes setmanes (tot i que no és el que m'agradaria per culpa de la falta de temps). La cursa era al barri del Clot/Camp de l'Arpa a Barcelona (que coincidia amb la Festa Major) així que no m'havia de llevar tant aviat com altres vegades. Un cop allà, la rutina de sempre: recollir el dorsal, escalfar una mica i estirar. La cursa comença a les 9:30, puntuals. La veritat és que hi havia molta més gent de la que em pensava (erem uns 1000). La idea era rondar els 46 minuts, com ja vaig dir al post anterior, i les expectatives es van complir amb escreix.

A l'arribada, amb el temps oficial
Començo ràpid, com de costum, aprofitant que el primer tram és de baixada. Ja havia llegit a diferents llocs que aquesta cursa tenia alguna "trampa". I la primera arriba cap al km 3 , quan ens fan pujar un pont. No és que sigui una gran pujada però la veritat és que trenca una mica el ritme. En aquest punt ja començo a notar de manera clara les molesties que tinc i que seran el meu gran problema durant tota la cursa. Tinc unes ganes increïbles d'anar al lavabo. És la primera vegada que em passa. Això i els dolors habituals a l'estómac (que estn en fase de tractament, de moment ja he anat al metge) fan que ho començi a passar força malament. I tot just estic al km 5... Tot i la quantitat de problemes que se m'acumulen, segueixo a un bon ritme. Al km 6 atrapo la llebre dels 45 minuts, que era el meu objectiu. Tal i com estan les coses, penso que el millor és seguir-la i no apretar més del compte. Però les cames tiren bé, així que decideixo avançar-la i seguir al meu ritme. Els problemes d'estómac però cada vegada van a més i m'obliguen a baixar considerablement de ritme a l'últim km, que se'm fa moooolt llarg. Tot i el bon ritme que portava, segur que el temps ha caigut en picat, penso. Doncs no. Temps final de 44:25, millor marca de l'any! I segona millor absoluta. Ritme mig de 4:27, amb un primer parcial més bo però sense gaire diferència (22:06 / 22:20).

Amb aquest resultat hauria d'estar content, però em queda un regust agredolç. Penso que si no hagués tingut aquest problema inesperat i molt molest, tenia possibilitats de fer la meva millor marca personal. Era qüestió de rebaixar 51 segons. Sempre em quedarà aquest dubte.

Però més enllà dels problemes, m'he de quedar amb la part positiva: tot i els obstacles que em vaig trobar, vaig fer la milor marca de l'any, en un circuit que no era precisament pla. Em puc plantejar de fer la MMP a la Cursa dels Nassos, que és completament plana? No sembla una opció descartable.

D'altra banda, ja m'he apuntat a la Mitja Marató de Mataró. Ja està fet. No hi ha marxa enrere. Ara, a entrenar-se bé el que queda de setmanes per arribar el millor possible a la cursa, tot i que els deures ja haurien d'estar mig fets a hores d'ara. Una cursa que no hi podrà estar en Max, que demà mateix se'n torna a Itàlia. Ha estat quatre dies a terres catalanes i no hi tornarà fins al Desembre, per Nadal.

La Sagrada Família


20 days to Mitja Marató de Mataró



Agafa'm si pots

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Delicious Digg Stumbleupon Favorites More