OBJECTIUS TEMPORADA 2011: Mitja marató Barcelona / Mitja marató Maresme / Curses 10 km / Triatló Sprint Mataró / Núria - Queralt 100 km / Matagalls-Montserrat / Burriac Atac / Mitja marató Mataró
.

diumenge, 26 de febrer del 2012

Crònica de la Mitja de Barcelona 2012

Aquest any, de moment, vaig a una cursa per mes i aquest febrer tocava la Mitja de Barcelona. Un mal d'estómac aquests últims dies amenaçaven de complicar-me la cursa i així ha sigut. La tranquil·litat m'ha durat fins al km 4, on he començat a notar un malestar força notable que ja no m'ha marxat en tota l'estona. En aquest aspecte ha sigut un monòleg en què, tot i els intents per respirar bé i afluixar el ritme en alguns moments, les molèsties han perdurat. Després de parlar amb algunes persones i de valorar-ho, en breu crec que tornaré a visitar el metge per tractar altre cop aquests problemes estomacals que porto arrossegant des de fa anys. Ja em vaig fer un seguit de proves que em van donar un diagnòstic sense una solució clara. Així doncs, hi tornaré per intentar trobar una solució aquest cop sí, útil. Córrer sense problemes a l'estómac és ara mateix un somni per a mi.
El gener a Sant Antoni ja vaig patir alguna cosa semblant i avui altre cop el mateix. Es pot dir que ja no sé el que és córrer tranquil sense mal d'estómac.

Jaume Leiva, a l'escalfament

Però tornant a la cursa, dir que s'ha fet molt llarga i a partir del km 15, els km's han costat molt de passar. Si no n'hi hagués prou amb el malestar, al tram final he notat una sensació estranya a les cames, com rampes, que tampoc han ajudat gaire. Tot i les adversitats, estic satisfet ja que he sabut patir molt a base de mantenir fort el 'coco' i sense pensar en retirades ni parades per caminar. He arribat a Arc de Triomf totalment exhaust, havent-ho donat tot. De fet, per completar l'últim km he tardat uns 6 minuts... El temps final, 1 h 37:01, a menys de 3 minuts de la MMP. Vist així i amb les condicions que s'han donat, tampoc està tant malament. Em quedo amb el fet d'haver sabut patir molt durant molts km's. 

Pel que fa a la Mitja, l'ambient ha sigut espectacular. La cursa ha crescut molt respecte l'any passat (més de 12.500 corredors) i trobo que el canvi de recorregut en els primers km's ha sigut un encert, evitant passar per les Rambles on l'any passat es van formar molts taps. La victòria ha sigut per el favorit, Abel Kirui (1 h 00:28) i el primer no africà ha sigut el gran Jaume Leiva (1 h 4:04) que, a més, ha hagut de fer gairebé tota la cursa sol.

I no vull acabar aquesta crònica sense donar el màxim suport i molts ànims a un amic de tota la vida que, com vaig poder saber ahir a la nit, li han detectat un càncer. És una notícia molt dolenta i uns moments complicats tan per a ell com per tot el seu entorn, però és moment de mirar endavant i lluitar sense parar. La vida demostra a vegades que és molt injusta. Però és jove i fort. N'estic segur que ho superaràs! Aquesta entrada va dedicada a tu.


Realment fos a l'acabar la cursa

Agafa'm si pots

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Delicious Digg Stumbleupon Favorites More