OBJECTIUS TEMPORADA 2011: Mitja marató Barcelona / Mitja marató Maresme / Curses 10 km / Triatló Sprint Mataró / Núria - Queralt 100 km / Matagalls-Montserrat / Burriac Atac / Mitja marató Mataró

dimarts, 26 de març del 2013

Agònic test a Arenys de Munt

Després de fer dimecres passat l'entrenament més llarg que mai he fet en asfalt -25 quilòmetres-, tocava arrodonir la setmana. I quina millor manera que fer-ho amb una cursa: La Pujada a la Creu, a Arenys de Munt.

Així doncs, diumenge vam anar amb en Pol sabent que ens trobaríem una cursa curta -de 12,5 km- però exigent i força explosiva. O això semblava pel perfil. Com que no hi havia guarda-roba, va tocar córrer amb una motxilla a sobre. Vam arribar justos de temps, el suficient per recollir el dorsal i, sense temps per escalfar ni estirar, situar-se a la zona de sortida i posar-se a córrer a tot gas després d'un "Preparats, llestos, JA!" a crit pelat que donava inici a la prova.

Perfil de La Pujada a la Creu  Foto:1kmmes.wordpress.com

Efectivament, els corredors que ens envoltaven van sortir amb el ganivet entre les dents. I, clar, nosaltres no anàvem a ser menys. El primer tram era de pujada però més suavitzada, amb alguna zona més plana, fins que gradualment el desnivell anava augmentant fins arribar prop de la famosa creu. La qüestió és que les cames, des del principi, els hi va costar posar-se a to i respiratòriament tampoc anava fi. Resultat: vaig anar ofegat tota la cursa, amb una sensació de fatiga important.
Suposo, encara que no ho vull utilitzar com a excusa, que tampoc va ajudar el fet que durant tota la cursa només hi hagués un únic avituallament líquid -i força al principi-. Un petit got d'aigua va ser tot el que vaig ingerir.
Tot i això, el resultat és per estar-ne content: 16º classificat de la general -de 119-, amb 55 minuts. En Pol, en una cursa que no s'adaptava a les seves característiques, va arribar en 1h 00', en 29º posició.

A l'arribada, abans de començar la tornada  Foto:Corredor

Com que som així -que cadascú ho defineixi com vulgui- i no vam acabar prou cansats de la cursa, vam decidir tornar fins a Mataró corrent. 2 hores i uns 17 km per un total de 29 km si s'hi suma la cursa. Un bon entrenament que, sumat al de dimecres, fa que tanqués la setmana amb rècord de quilòmetres: 74,8. La preparació Pels Camins dels Matxos va en bon camí però el respecte per aquesta cursa augmenta poc a poc. La Setmana Santa, a diferència del que podria ser lògic, me la prendre amb calma. De fet, porto dos dies amb una sensació de cansament important. Segurament el cos demana descans.

Aquest pròxim cap de setmana serà de descans abans de començar un cicle de curses que anirà in crescendo