OBJECTIUS TEMPORADA 2011: Mitja marató Barcelona / Mitja marató Maresme / Curses 10 km / Triatló Sprint Mataró / Núria - Queralt 100 km / Matagalls-Montserrat / Burriac Atac / Mitja marató Mataró
.

Entrevista a Òscar Pérez, guanyador de la Tor des Geants 2012, l'anomenada cursa més dura del món

Última entrada: Unes vacances triplement intenses

Hidratació, alimentació i més, per Emma Roca

El millor de la xerrada que la campiona del món de raids va impertir a la botiga Annapurna de Barcelona

Calendari de curses de febrer i març 2013

Les curses més destacades dels mesos de febrer i març del 2013 en diferents distàncies i terrenys a Catalunya

dilluns, 6 de desembre del 2010

Crònica de la mitja marató de Mataró

La meva primera mitja marató ja està feta, i com a mínim diria jo, aprovada. Ha sigut una passada, en tots els sentits. He disfrutat força, probablement més del que em pensava. Sens dubte ha valgut la pena l'esforç que s'ha fet fins al dia d'avui. Les sensacions (dins de lo ja previsible) han estat bones, l'ambient el que s'espera de una mitja...molt motivant, i el temps, dins dels meus pronòstics, el millor que podia esperar. Segurament si hagués pogut entrenar més, el resultat hauria estat més positiu, però aquesta vegada l'objectiu era acabar, deixant al marge el temps que pogués aconseguir.

La llarga nacional
D'entrada a la sortida ja m'he col·locat a la part del darrere, per poder agafar un ritme calmat, com tenia pensat (ritme de 5:30 el km). Surto els primers kms crec que més ràpid, però bé, de mica en mica m'intento anar controlant, que no estem per cometre errors ja d'inici. D'aquí al km 10, intento mantenir el ritme, ja hi haurà temps per trobar-me cansat i que vingui "el hombre del mazo". El km 5 el passo amb 25 minuts i el 10, més o menys igual. Arribo ja a la part més llarga i potser més pesada, quan s'agafa la Nacional per fer la majoria dels kms. Primer direcció Barcelona, després direcció Llavaneres, altre cop Barcelona per acabar girant per últim cop. A més a més, apròximadament al km 10 puc comptar amb un dels gels que m'havia comprat dies anteriors per a l'ocasió. Tal i com aconsellen al mateix producte, me'l prenc de mica en mica i acompanyat d'aigua, ja que de fet no té un gust gaire bo. 
Comparteixo algunes estones amb certs corredors, però ja sigui perquè els avanço o perquè ells m'avançen a mi (més freqüent aquesta última), mai acabo de trobar algún corredor concret amb el qual poder compartir una bona estona. Bé sí, a excepció d'una dona, que finalment m'acabarà superant. 

En Pol i jo, en David, a l'arribada
Curt de forçes, cada vegada més, afronto l'últim km i mig, la famosa pujada fins a l'arribada que, per si un ja no està de per sí prou cansat, t'acaba de rematar. A sobre, sorpresa afegida. A l'inici de la pujada em trobo el meu amic Pol, que en teoria l'havia de trobar més endavant. Es veu que ha acabat aviat el seu entreno per la muntanya i volia veure de ben a prop aquestes bèsties del running (no em refereixo precisament a mi jeje). Així doncs diu que m'acompanya tota la pujada fins l'arribada. Tot un detall. El km i escaig es fa bastant llarg i la veritat és que perdo una mica de temps, unes 30 posicions. Però bé, això és igual. L'arribada a la meta, triomfal, com a mínim per a mi, que em sento molt i molt content. 1 hora 50 minuts 58 segons. 


La victòria general se l'ha endut Pol Guillen, amb 1 h 6 min. per davant de Samir Ait i de Roger Roca. En categoria femenina, com era d'esperar, la guanyadora ha sigut la també blau-grana Txell Calduch.


En positiu:

- Per sobre de tot, el suport rebut: Principalment centrat en tres persones: en Max, que des de molts km de distància m'ha enviat els seus missatges de suport incondicionals, mai dubtant que ho acabaria fent; en Niku, que ha estat allà a l'hora que tocava per donar-me l'avituallament personalitzat i que per error meu de temps al final no em pogut efectuar; i en Pol, que m'ha acompanyat l'últim km, el més dur, el que acaba de rematar, dient-me allò de: tranquil, que ja hi ets.

- Objectiu complert: Per no haver pogut entrenar tot lo desitjable i per ser la primera, el repte era acabar. Un cop això, baixar de les dos hores i en el millor dels casos, en hora 50. Dit i fet.

En negatiu:

Realment no hi ha res negatiu a destacar. Bé sí, que t'ajudin a portar la bossa d'obsequis, perquè deu ni do el que pesa jeje.
Cap queixa dels regals...



Agafa'm si pots

dissabte, 4 de desembre del 2010

Primer dorsal de Mitja: 1634

L'objectiu que semblava tant llunyà ja està al caure , de fet es podria dir que ja està aquí. En escasses hores estaré corrent per l'asfalt de la meva ciutat, Mataró, però aquesta vegada no per fer la mítica cursa de Les Santes (de 5 km), ni tampoc la d'Intersport (de 10) sinó per córrer la Mitja Marató de Mataró. Són vàries les motivacions que tinc per disputar aquesta carrera i immenses les ganes que sento. A la vegada però ja noto els nervis, i estem a dissabte, no vull pensar com estaré quan em llevi el diumenge... Entre d'altres motivacions tinc la de córrer la meva primera mitja, la de córrer a casa i la de trobar-me amb coneguts que compartiran metres amb mi, encara que sigui a distància. És el cas d'en Jaume i en Ramón, tots dos ex professors meus, o dels grans Xavier Bonastre i Arcadi Alibés.

A més, hi haurà un autèntic nivell amb corredors com Just Sociats, Rafa Jofresa (l'ex jugador de bàsquet) o el gran i màxim favorit Roger Roca en catergoria masculina i Hasna Bahom, Txell Calduch o la crack mundial de marxa Maria Vasco en categoria femenina. 

Com dic doncs, ja queda poc. Avui dissabte serà dia per descansar i per recollir el dorsal, que tot i que no el tinc, ja sé quin és. El 1634. D'entrada no em suscita res, depenent del resultat potser em farà gràcia i tot!

Des d'aquí us convidem a venir a la cursa i animar els corredors (i perquè no, a mi també) per tal de viure una gran matinal atlètica. Si us animeu a venir i a gaudir de l'ambient, ens ho podeu dir pel correu del blog o si preferiu, personalment. Precisament ànims i suport és el que necesitaran tots els corredors per tirar endavant i arribar a la meta!

Aquí deixem les dades bàsiques i el perfil de la cursa, amb alguna trampa, sobretot els dos últims km trencacames.



MITJA MARATÓ DE MATARÓ 


Dia/ Hora: Diumenge 5 a les 10 h.
Sortida i Arribada: Plaça Espanya, Mataró
Distància: 21 km

Perfil



24 hours to Mitja Marató de Mataró


Agafa'm si pots

dijous, 2 de desembre del 2010

Barça - Real Madrid i primer objectiu ja marcat

Avui no és en David qui actualitza ja que l'alliberarem una mica de fèina abans de que aquest cap de setmana corri la esperada Mitja Marató de Mataró, a la qual li desitjem tota la sort del món i sabem que podrà completar amb èxit els poc més de 21km de la prova.

L'actualització no podia ser una altra que parlant del gran clàssic que va tenir lloc el dilluns passat, però vist des d'un lloc no acostumat, ja que de sempre l'havia vist o amb la familia o els amics, aquest any, al estar vivint a Itàlia degut a l'estudi vaig veure'l des d'allà amb companyia de dos interistes, dos milanistes, un romà, un sampdorià i un torinès (no de la juve, de l'altre equip de la ciutat italiana)... i l'experiència... magnifica! potser influenciada per l'espectacular resultat contundent del 5-0, per el joc exhibit per el Futbol Club Barcelona, o per el simple fet de ser culé, sentir els colors i enamorar-te d'una partida que recordarem, deben segur, per molts anys.

No em dedicaré a fer una crònica del partit perquè segur que tots el vam veure i vam disfrutar-lo, o d'igual m'anera, o fins i tot més, que el de l'espectacular també 2-6 aconseguit fa dues temporades, esparem ja amb il·lusió la tornada al seu camp!


Per altre banda, i també de tema esportiu, però personal, per fi he pogut fixar-me un objectiu que espero que es pugui complar, era ja una idea que tenia en ment desde fa temps, però que no sabia si al haver vingut aquí hauria de quedar aplaçada o substituida per una altra, però l'altre dia, tafanejant quan seria la prova del 2011, i com ho tinc jo de calendaris per venir aquí va semblar que estigués fet expressament perquè la pugui disputar, la prova té lloc al 5 de juny del 2011 (si, d'aquí mig any) a la nostra ciutat, i, per sort meva, ha sofert un canvi de dates i no es disputarà l'últim cap de setmana de maig, a diferència de l'any passat, i això em permetria poder ser-hi ja que l'1 de juny és l'aniversari del meu pare, i no tinc classes, el dia 2 es festa a Itàlia segur, no ho se ara mateix si també ho serà a Catalunya, día 3 sense classes, i 4 i 5 cap de setmana amb final rodó, sembla que tot s'hagi organitzat perquè pugui mirar de disputar el Triatló Sprint de Mataró, que passa a ser el meu principal objectiu de cara a l'any 2011, ja que la de disputar la mitja de Mataró ha hagut de quedar aplaçada per problema de dates, ja desde fa temps que em crida l'atenció el tema del triatló, i de petit ja havia practicat durant uns quants anys la natació, que acostuma a ser el punt que més costa de treballar en un triatleta, així que per fi, després de ja casi 3 mesos per Bra, hi ha ja un objectiu marcat, esperem que es pugui realitzar.




Ens despedim de vosaltres amb una cordial salutació:




Agafa'm si pots

diumenge, 21 de novembre del 2010

Un final d'any intens

Falten set setmanes perquè s'acabi l'any, un any que ha estat carregat de curses i que serà el primer que completem totalment, tant jo com en Max. A finals de desembre ja farem una valoració completa però a hores d'ara podem assegurar que hem fet més proves de les que esperàvem, la majoria amb molta participació i molt nivell. Esperem que l'any que vé sigui igual o, a poder ser, fins i tot millor. Però l'any encara no s'ha acabat i com dic, queden unes quantes setmanes per poder gaudir de nombroses proves.

La cusa més important és sens dubte la que correré d'aquí a dues setmanes, la Mitja Marató de Mataró. La veritat és que arribaré molt just, probablement sense els km suficients per poder afrontar amb garanties la cursa. Després que la setmana passada sumés uns bons 30,2 km repartits en tres sessions amb un total de 2 h 18 minuts, aquesta setmana només he pogut sumar 13,5 km, això sí, en una sola sessió. La setmana que vé espero poder fer tres sessions més per recuperar, tot i que no sé d'on treure el temps...

A banda de la Mitja, espero poder fer tres curses més fins a final d'any. A més a més, a les tres hi podrà venir en Max, que ja estarà aquí. La idea doncs és seguir el següent calendari:

- Mitja Marató de Mataró (5 desembre)
- Marató per equips a les 24 h Corredors.Cat (19 desembre)
- Sant Silvestre del Masnou (26 desembre)
- Cursa dels Nassos (31 desembre)



De totes aquestes, la dels Nassos l'últim dia de l'any és la única que no farem de nou, i de la que en guardem un molt bon record.
A part, ja estem pensant quina podria ser la primera cursa de l'any 2011. Segurament seran els 10 km de Sant Antoni (16 gener), una de les curses més mítiques de Barcelona i que s'ha de fer alguna vegada. Després podria caure la Mitja de Barcelona, que en aquesta edició es canvia de dates i s'adelanta lleugerament respecte d'altres anys.
Però no us vull liar amb masses dates, que pel 2011 encara queda molt i sobretot, encara queden moltes curses per gaudir, divertir-se... i patir, també.

Avui, per cert, s'ha disputat la Jean Bouin en la seva ni més ni menys que...87ª edició! Sens dubte la cursa de les curses pel que fa a història. Nosaltres no hi hem participat (com força gent) perquè creiem que el preu és excessiu per ser una cursa de 10 km. Tot i així, algun any l'haurem de fer. La matinal esportiva, que compte amb diverses competicions, té com a estrelles la prova Open (popular) de 10 km i la d'Elit, plena de corredors famosos. A la Open s'ha endut la victòria el crak Roger Roca amb un temps de 31:44 mentre que a la d'elit ha guanyat Kiprono Menjo en categoria masculina i Natalia Rodríguez en la femenina.


Kiprono Menjo

14 days to Mitja Marató de Mataró




Agafa'm si pots

dilluns, 15 de novembre del 2010

Bon resultat al Clot, amb sabor agredolç

Efectivament sembla que no pot sortir una cursa perfecte. Ahir al Clot s'hi va acostar però va sorgir un problema nou, que encara no havia tingut.
Arribava bé físicament gràcies al planning que estic portant a terme aquestes setmanes (tot i que no és el que m'agradaria per culpa de la falta de temps). La cursa era al barri del Clot/Camp de l'Arpa a Barcelona (que coincidia amb la Festa Major) així que no m'havia de llevar tant aviat com altres vegades. Un cop allà, la rutina de sempre: recollir el dorsal, escalfar una mica i estirar. La cursa comença a les 9:30, puntuals. La veritat és que hi havia molta més gent de la que em pensava (erem uns 1000). La idea era rondar els 46 minuts, com ja vaig dir al post anterior, i les expectatives es van complir amb escreix.

A l'arribada, amb el temps oficial
Començo ràpid, com de costum, aprofitant que el primer tram és de baixada. Ja havia llegit a diferents llocs que aquesta cursa tenia alguna "trampa". I la primera arriba cap al km 3 , quan ens fan pujar un pont. No és que sigui una gran pujada però la veritat és que trenca una mica el ritme. En aquest punt ja començo a notar de manera clara les molesties que tinc i que seran el meu gran problema durant tota la cursa. Tinc unes ganes increïbles d'anar al lavabo. És la primera vegada que em passa. Això i els dolors habituals a l'estómac (que estn en fase de tractament, de moment ja he anat al metge) fan que ho començi a passar força malament. I tot just estic al km 5... Tot i la quantitat de problemes que se m'acumulen, segueixo a un bon ritme. Al km 6 atrapo la llebre dels 45 minuts, que era el meu objectiu. Tal i com estan les coses, penso que el millor és seguir-la i no apretar més del compte. Però les cames tiren bé, així que decideixo avançar-la i seguir al meu ritme. Els problemes d'estómac però cada vegada van a més i m'obliguen a baixar considerablement de ritme a l'últim km, que se'm fa moooolt llarg. Tot i el bon ritme que portava, segur que el temps ha caigut en picat, penso. Doncs no. Temps final de 44:25, millor marca de l'any! I segona millor absoluta. Ritme mig de 4:27, amb un primer parcial més bo però sense gaire diferència (22:06 / 22:20).

Amb aquest resultat hauria d'estar content, però em queda un regust agredolç. Penso que si no hagués tingut aquest problema inesperat i molt molest, tenia possibilitats de fer la meva millor marca personal. Era qüestió de rebaixar 51 segons. Sempre em quedarà aquest dubte.

Però més enllà dels problemes, m'he de quedar amb la part positiva: tot i els obstacles que em vaig trobar, vaig fer la milor marca de l'any, en un circuit que no era precisament pla. Em puc plantejar de fer la MMP a la Cursa dels Nassos, que és completament plana? No sembla una opció descartable.

D'altra banda, ja m'he apuntat a la Mitja Marató de Mataró. Ja està fet. No hi ha marxa enrere. Ara, a entrenar-se bé el que queda de setmanes per arribar el millor possible a la cursa, tot i que els deures ja haurien d'estar mig fets a hores d'ara. Una cursa que no hi podrà estar en Max, que demà mateix se'n torna a Itàlia. Ha estat quatre dies a terres catalanes i no hi tornarà fins al Desembre, per Nadal.

La Sagrada Família


20 days to Mitja Marató de Mataró



Agafa'm si pots

dissabte, 13 de novembre del 2010

Una sorpresa de carn i ossos

Normalment quan menys t'ho esperes és quan arriben les sorpreses. I això es el que va passar ahir. Una sorpresa molt agradable! Quan uns quants amics estàvem sopant a un restaurant, en Max s'hi va presentar sense previ avís, amb tota normalitat. El desconcert va ser increïble, ja que en Max es troba aquest any estudiant a una Universitat d'Itàlia. La qüestió és que ja feia un dia que estava aquí i ens volia donar una sorpresa. I tant que ens la va donar! El dimarts torna cap a Itàlia però com a mínim haurem pogut disfrutar d'ell durant uns dies, que ja és algo.

A banda d'això, pel que fa al tema esportiu, aquestes setmanes estan siguent importants per anar agafant "fondo" i per poder acumular km a les cames. La Mitja Marató de Mataró, que ja està gairebé al caure, em demana preparar-me com cal. Les inscripcions s'obren aquest mateix dilluns així que estic a punt de comprometre'm definitivament. 

Després de 3 setmanes sense competir (cosa inhabitual últimament), aquest diumenge faré la Cursa popular del Clot - Camp de l'Arpa, de 10 km. La veritat és que hi ha havia un bon ventall de curses per aquest cap de setmana però finalment em vaig decidir per aquesta: em cau a prop, compte amb  un recorregut més aviat pla - amb alguna trampa això sí -, té servei de dutxes i guarda-roba i pel que he vist, una bona organització. La idea, com sempre, tenir bones sensacions al llarg de la cursa i intentar anar de menys a més, rondant els 46 minuts. 
A vegades la pregunta que em faig és: per quan superar la MMP (millor marca personal) de 43:34 aconseguida a la meva primer cursa? Potser a la Cursa dels Nassos pel desembre, on precisament vaig aconseguir aquest millor registre? Qui sap...

Per cert, pròximament farem un post dedicat a les 24 hores d'Atletisme per la Marató de Tv3 que organitza el fantàstic club Corredors.Cat. L'acte, que es farà a les pistes de Can Dragó (Barcelona), constarà de vàries proves - la majoria molt divertides i diferents - com l'Eikiden (una marató per equips a la  nit), relleus 4x400, un decathló o la prova estrella, les 24 hores (non stop). Alguns de nosaltres ja em confirmat la nostra participació, de ben segur que ens ho pasarem super bé. Ja us donarem més informació d'aquesta excel·lent prova.


Agafa'm si pots


diumenge, 7 de novembre del 2010

Marató de Nova York

Aprofitarem aquesta actualització, al no haver-hi hagut cap competició personal durant aquest cap de setmana ni el passat,  per parlar de la multitudinària marató de Nova York que l'any passat va comtpar amb un total de 43.659 finishers i que ha transcorregut aquest diumenge pels carrers i avingudes de la ciutat dels rascacels.

Aquest any s'ha celebrat la edició número 40 de la marató, que l'any 1970 (any de la primera edició) només comptava amb 127 competidors i amb tant sols 55 corredors que van creuar la línea de meta. Unes xifres completament diferents a les que ens te acostumats, on any rere any la presència de corredors, i de corredors d'alt nivell, va en augment i ha fet que sigui considerada i coneguda com una de les maratons més famoses i de prestigi del món.



En l'edició d'enguany, però, cal destacar una mala notícia, l'abandonament, i posterior retirada de l'esport professional, d'un dels millors corredors de tots els tempsHaile Gebreselassie, que als seus 37 anys ha comunicat, que després d'haver abandonat per una tendinitis al genoll al pas pel quilòmetre 25, deixa l'atletisme (al final d'aquest post adjuntarem algunes de les fites més destacades del seu extens currículum esportiu).


Certament l'abandonament del principal favorit per emportar-se la victoria a la marató d'aquest any ha eclipsat una mica al vencedor final, el també etiopià Gebre Gebremariam, que en la seva primera participació en una marató s'ha emportat la victòria amb un temps final de 2h08min14s. En categoria femenina la victoria ha estat per l'atleta keniana Edna Kiplagat amb un temps de 2h28min20s.




Pel que fa a ritme de entrenaments personals, al fa poc que estic per aquí encara no he tingut l'oportunitat de poder participar en cap cursa, espero que amb el temps això es solucioni i ja vaig buscar algunes que poguessin quedar a prop, o curses o alguna marxa. Així que de moment l'únic que es pot anar fent es seguir entrenant, i feia, no se ben bé perquè, ja fos per mal temps o per poc temps, que feia gairabé un mes que no sortia a correr, així que ahir vaig deicidir acabar amb aquesta sequera, em vaig calçar les bambes i em vaig disposar a anar corrents fins a l'universitat i tornar, segons les indicacions de les carreteres són uns 8km anar de Bra a Pollenzo, la qual cosa equivalia a uns 16km anar i tornar. A l'hora de la veritat vaig comprovar que no ja que la meva sorpresa va ser arribar al cartell que anunciava l'arribada a Pollenzo amb 27 minuts, i donar mitja volta als 35 minuts. El temps final de l'entrenament va ser de una hora i 8 minuts, amb molt bones sensacions malgrat el temps que feia que no corria i amb ganes de tornar a sortir a correr un dia d'aquests, per desgràcia, es preveu que arrivi la neu amb qüestió de setmanes, s'haurà de veure si es podrà seguir entrenant... si més no s'intentarà.






Agafa'm si pots






Currículum esportiu Haile Gebreselassie


penja les sabatilles d'esport amb un currículum simplement espectacular i a l'avast de molt pocs




- Campió mundial 1500 metres en pista coberta a Meabashi 1999


- Campió mundial 3000 metres a Paris'97, Maebashi'99 i Birmingham 2003


- Subcampió mundial 5000 metres a Stutgart'93


- Campió mundial 10000 metres a Stutgart'93, Goteborg'95, Atenas'97 i Sevilla'99


- Subcampió mundial 10000 metres a Paris 2003


- Campió olímpic 10000 metres a Atlanta'96 i Sydney 2000


- Campió mundial de mitja marató a Bristol 2001





Delicious Digg Stumbleupon Favorites More