OBJECTIUS TEMPORADA 2011: Mitja marató Barcelona / Mitja marató Maresme / Curses 10 km / Triatló Sprint Mataró / Núria - Queralt 100 km / Matagalls-Montserrat / Burriac Atac / Mitja marató Mataró
.

dilluns, 3 de gener del 2011

Crònica Cursa dels Nassos

Ja sóm a 2011 i ja tenim la crònica de l'última cursa de l'any, la Cursa dels Nassos, que, finalment, va deixar un molt bon gust de boca i amb moltes més ganes de seguir corrent l'any que ve, però no avancem aconteixaments..

Haviem quedat els 6 a les 11.30 a l'estació de Mataró, per evitar d'anar amb les presses que vam haver d'anar l'any passat, que per poc més de 5 minuts i no arrivem a temps a recollir els dorsals, com era d'esperar, al no ser suïssos era una cosa impensable que poguessim ser-hi tots a la hora prevista.. finalment ens vam trobar tots (una mica més tard del previst) i vam agafar el tren, vam fer els respectius canvis amb el metro i vam recollir els dorsals i bossa del corredor, vam aprofitar per poder veure la sortida de la Barcelona World Race ja que es dirigien primer en direcció a una boia prop del Besòs i passaven per davant on estava situat el lloc de recollida de dorsals.


Amb temps, ja un cop dinats i havent fet temps per intentar que passessin les hores prèvies a la sortida vam anar als vestidors a cambiar-nos i a preparar-nos, ja estàvem llestos per la sortida. Vam sortir a escalfar una mica per fora i al cap de poc vam anar a ocupar les nostres respectives posicions segons els calaixos als que ens havien distribuit, en David era el que sortia més avançat, amb el dorsal verd, a continuació, amb dorsals vermells, hi havia en Joan i l'Oriol, que havien pogut acreditar temps entre 45 i 50 minuts, i amb dorsals blancs ens trobavem en Pol, en Gerard i Jo, per sort col·locats a la primera línia de sortida del nostre calaix (cosa que després s'agrairia al trobar pocs embusos i anar més fluids).


Puntuals, van donar la sortida, primer, la dels participants amb cadira de rodes, després van sortir els corredors d'elit, a continuació el grup de corredors amb temps inferiors als 50 minuts i finalment el nostre grup, vam fer bé de col·locar-nos a les primeres files del nostre calaix de sortida ja que a l'hora de la sortida, com que teniem els corredors que havien sortit abans a uns 500 metres, vam poder fer una sortida neta i sense haver-te de posar a caminar perquè no pots avançar netament. El meu objectiu, encara que no em trobava gaire bé físicament ja que el día anterior havia sortit a correr un parell de quilòmetres per escalfar de cara al dia de la cursa i em notava ja carregat de quadriceps, volia intentar que seguis sent el de buscar una marca d'uns 50 minuts, així que amb el crono encès desde la sortida vaig posar-me a correr al ritme que jo, de memòria, creia que era el de 5 minuts al quilòmetre. Vam arribar al senyal del pas pel primer quilòmetre i vaig mirar com anava de temps, el crono marcava 4.45, sense saber perquè, més que rès perquè era tan sols el pas per el primer quilòmetre em vaig omplir de ganes i convenciment de que podia marcar un crono per sota dels 50 minuts, me'n vaig fer a la idea i vaig seguir fent quilòmetres amb aquesta intenció.

Per el pas de cada quilòmetre mirava el temps que portava i em donava més ganes de seguir corrent a aquest ritme el veure que a cada quilòmetre anava baixant segons del que seria el temps per fer 50 minuts, fins a situarme cap al quilòmetre 5 a un minut i mig per sota del temps que hauria de ser per fer els 50 previstos. 

El recorregut, com el de l'any passat i com recordava era molt planer, la qual cosa em permetía més fer-me  la idea que ja ho tenia aconseguit, que ho podria fer i que no només rebaixaria la marca dels 51.01 a Mataró sino que podria baixar dels 50 minuts (que havia sigut el meu objectiu d'aquest any) a partir del quilòmetre 6 ja començaves a veure gent que t'havia avançat als primers quilòmetres i que ara erets tu qui els avançava. Vaig continuar amb aquesta tònica d'avançar a més gent de la que m'avançava i de fet (segons les dades de championchip) pel pas al quilòmetre 5 i pel pas al quilòmetre 10 vaig avançar a un total de gairabé 1000 persones (ni jo pensava que pogues ser tant!) Cap al quilòmetre set, arrivant al vuit em notava que els quàdriceps em començàven a pesar, però no em permetía deixar que em poguessin i sense fer-hi cas vaig continuar al meu ritme perquè ja vèia que l'esperat sub50 no se m'escapava i vaig arribar al quilòmetre 9 amb un temps d'uns 43 minuts i mig. Vaig decidir apretar durant aquest últim quilòmetre, donar-ho tot i fer el millor temps possible, vaig agafar el corredor de la dreta, que no sé perquè no hi havia gens de tràfic i vaig encarar els últims 400 metres tant ràpid com vaig poder, parant el crono a 47.25!! ni m'ho podia creure, estava contentíssim, no només havia aconseguit rebaixar el temps de Mataró sinó que havia aconseguit fer un sub 50 i dos minuts i mig per sota!

Vaig anar a buscar el Powerade que donen al final i allà em vaig trobar amb l'Oriol, vam anar els dos junts al punt que haviem acordat de trobada i ja hi havia en David i en Joan. Els hi vaig preguntar com havia anat però amb especial atenció a en David, que volia que em dongués ell també una bona notícia, i em va dir que així així, que si no havia fet MMP hauria sigut per molt poc, i sorprenentment, després veient els resultats publicats veuriem que el seu temps final va ser de 43:37, exactament la mateixa marca que l'any passat! Pel que fa a la resta de companys van marcar també bons temps: en Joan va marcar un temps de 47:42, l'Oriol, que es va despistar i no va llegir la senyal del quilòmetre 9 i que sen va resentir perquè no va saber quan apretar per els últims 1000 metres 48:45, en Pol, siguent la seva primera cursa de 10km en ruta va marcar un temps de 49:58 i en Gerard va fer un temps semblant al de l'any passat, de 56:16.

Al acabar tots molt satisfets, en David igualant la seva MMP i jo complint l'objectiu de baixar de 50 minuts, vam tornar per dutxar-nos i canviar-nos de roba i tornar cap a les nostres respectives cases per passar el sopar amb família i celebrar la nova entrada d'any.

Gerard, Max, David, Pol, Oriol, Joan

Des d'aquí esperem que tots hagueu tingut una molt bona entrada d'any i que aquest 2011 sigui encara millor del que ha sigut el 2010.

Agafa'm si pots

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Delicious Digg Stumbleupon Favorites More